Adresaci:
Kadra menadżerska
Cele i oczekiwane rezultaty:
Najważniejszym celem warsztatu jest rozwinięcie i doskonalenie umiejętności budowania zespołu
i współpracy w grupie. Istotnym efektem warsztatu jest także pobudzenie „ducha zespołu” oraz dostarczenie narzędzi pomagających w rozwijaniu współpracy, komunikacji i pokonywaniu ewentualnych trudności w pracy zespołowej.
- Wzmocnienie identyfikacji z grupą i firmą
- Wzmocnienie spójności grupy
- Lepsza komunikacja w zespole
- Ułatwienie współpracy w grupie
- Wzrost efektywności działań wykonywanych zespołowo
Program:
I. Specyfika grupy – dlaczego razem?
- nie każda grupa tworzy zespół – jak zbudować zespół i zaangażować ludzi
- jak budować „ducha zespołowego” i stymulować współpracę zespołu
- korzyści i zagrożenia pracy zespołowej
II. Komunikacja i współpraca w zespole
- Co wyróżnia nas, nasz zespół i naszą pracę – diagnoza obszarów wsparcia i stref rozwoju (praca w grupach)
- Dokąd zmierzamy, czyli nasze aktualne i perspektywiczne plany oraz zadania
– wytyczanie celów (uwarunkowania ich wdrożeń) - Modele podejmowania decyzji – kiedy razem, a kiedy osobno?
- Dyskusja grupowa
- Burza mózgów
- Drzewko decyzyjne
- Metoda 6 kapeluszy
III. Warunki skutecznej pracy zespołu
- Znaczenie komunikacji w grupie dla realizacji wspólnych celów – otwarte porozumiewanie się, wspólna odpowiedzialność, wzajemne zaufanie
- Synergia pracy zespołowej – kiedy praca w zespole podnosi efektywność
- Siła grupy w generowaniu twórczych rozwiązań, wykonaniu zadań
i podejmowaniu decyzji ( pożądane i niepożądane zjawiska grupowe) - Role przyjmowane przez członków grupy ułatwiające i utrudniające pracę
w zespole ( Role związane z realizacją zadań, Role związane z kontaktami miedzy ludźmi, Role utrudniające dobre funkcjonowanie grupy - Uwarunkowania dobrej pracy (sukcesu) zespołu
Metody:
Szkolenie zapewnia połączenie teorii z praktyką i jest prowadzone w oparciu o aktywne metody pracy, które:
– bezpośrednio aktywizują uczestników;
– są oparte na ich indywidualnej pracy i doświadczeniach,
– dają najlepsze efekty, mają przełożenie na praktykę.
– ćwiczenia indywidualne,
– dyskusja,
– scenki,
– symulacje,
– gry symulacyjne,
– ćwiczenia nabytych umiejętności,
– kwestionariusze do autoanalizy.
Czas trwania: 1 dzień (8 godzin dydaktycznych)
Koszt szkolenia: 570 zł
Cena obejmuje: materiały szkoleniowe, zaświadczenie ukończenia szkolenia, serwis kawowy oraz ciepły lunch.
Miejsce szkolenia:
Katowice – ul. Opolska 15/Sala Piaskowa/I piętro
Wrocław – Wrocławski Kompleks Szkoleniowy, ul. Sztabowa 100
Poznań – Traffic Hotel, ul. Niezłomnych 1
Warszawa – Wyższa Szkoła Menedżerska, ul. Kawęczyńska 36