Budowanie zespołów

Budowanie zespołów

Adresaci:

Kadra menadżerska

 

Cele i oczekiwane rezultaty:

Najważniejszym celem warsztatu jest rozwinięcie i doskonalenie umiejętności budowania zespołu
i współpracy w grupie. Istotnym efektem warsztatu jest także pobudzenie „ducha zespołu” oraz dostarczenie narzędzi pomagających w rozwijaniu współpracy, komunikacji i pokonywaniu ewentualnych trudności w pracy zespołowej.

  • Wzmocnienie identyfikacji z grupą i firmą
  • Wzmocnienie spójności grupy
  • Lepsza komunikacja w zespole
  • Ułatwienie współpracy w grupie
  • Wzrost efektywności działań wykonywanych zespołowo

Program:

I. Specyfika grupy – dlaczego razem?

  • nie każda grupa tworzy zespół – jak zbudować zespół i zaangażować ludzi
  • jak budować „ducha zespołowego” i stymulować współpracę zespołu
  • korzyści i zagrożenia pracy zespołowej

II. Komunikacja i współpraca w zespole

  • Co wyróżnia nas, nasz zespół i naszą pracę – diagnoza obszarów wsparcia i stref rozwoju (praca w grupach)
  • Dokąd zmierzamy, czyli nasze aktualne i perspektywiczne plany oraz zadania
    – wytyczanie celów (uwarunkowania ich wdrożeń)
  • Modele podejmowania decyzji – kiedy razem, a kiedy osobno?
    • Dyskusja grupowa
    • Burza mózgów
    • Drzewko decyzyjne
    • Metoda 6 kapeluszy

III. Warunki skutecznej pracy zespołu

  • Znaczenie komunikacji w grupie dla realizacji wspólnych celów – otwarte porozumiewanie się, wspólna odpowiedzialność, wzajemne zaufanie
  • Synergia pracy zespołowej – kiedy praca w zespole podnosi efektywność
  • Siła grupy w generowaniu twórczych rozwiązań, wykonaniu zadań
    i podejmowaniu decyzji ( pożądane i niepożądane zjawiska grupowe)
  • Role przyjmowane przez członków grupy ułatwiające i utrudniające pracę
    w zespole ( Role związane z realizacją zadań, Role związane z kontaktami miedzy ludźmi, Role utrudniające dobre funkcjonowanie grupy
  • Uwarunkowania dobrej pracy (sukcesu) zespołu

Metody:

Szkolenie zapewnia połączenie teorii z praktyką i jest prowadzone w oparciu o aktywne metody pracy, które:
 – bezpośrednio aktywizują uczestników;
– są oparte na ich indywidualnej pracy i doświadczeniach,
– dają najlepsze efekty, mają przełożenie na praktykę.
– ćwiczenia indywidualne,
– dyskusja,
– scenki,
– symulacje,
– gry symulacyjne,
– ćwiczenia nabytych umiejętności,
– kwestionariusze do autoanalizy.

 

Czas trwania: 1 dzień (8 godzin dydaktycznych)

 

 

Koszt szkolenia: 570 zł

 

Cena obejmuje: materiały szkoleniowe, zaświadczenie ukończenia szkolenia, serwis kawowy oraz ciepły lunch.

 

Miejsce szkolenia:
Katowice – ul. Opolska 15/Sala Piaskowa/I piętro
Wrocław – Wrocławski Kompleks Szkoleniowy, ul. Sztabowa 100
Poznań – Traffic Hotel, ul. Niezłomnych 1
Warszawa – Wyższa Szkoła Menedżerska, ul. Kawęczyńska 36