Efektywna polityka szkoleniowa jako instrument zarządzania rozwojem zasobów ludzkich

Efektywna polityka szkoleniowa jako instrument zarządzania rozwojem zasobów ludzkich

Cele i oczekiwane rezultaty:

Trening stosowania w praktyce różnych narzędzi służących analizie potrzeb szkoleniowych. Prezentacja i ocena poszczególnych metod szkoleniowych. Określenie znaczenia coachingu w procesie rozwoju kompetencji pracowniczych.

 

Program:

1.Rozpoznawanie i analiza potrzeb szkoleniowych:
• Etapy rozpoznawania i analizy potrzeb.
• Narzędzia diagnozowania potrzeb.
• Ankieta.
• Obserwacja.
• Wywiad i rozmowa.
• Mystery shopping.

 

2.Wybór wykonawcy szkolenia – trener wewnętrzny, a zewnętrzny.

 

3.Opracowanie programu szkolenia.

 

4.Metody szkoleniowe:
• Wykład.
• Ćwiczenia.
• Odgrywanie ról.
• Studium przypadku.
• Dyskusja.
• Burza mózgów.

 

5.Ocena efektywności szkoleń
• Model czterech poziomów Kirkpatrick’a.
• Ewaluacja szkoleń.
• Fazy ewaluacji.

 

6.Coaching
• Pojęcie coachingu.
• Etapy coachingu.
• Komunikacja w procesie coachingu – przebieg rozmowy coachingowej.


Metody:

Szkolenie zapewnia połączenie teorii z praktyką i jest prowadzone w oparciu o aktywne metody pracy, które:
• bezpośrednio aktywizują uczestników,
• są oparte na ich indywidualnej pracy i doświadczeniach,
• dają najlepsze efekty, mają przełożenie na praktykę,
• ćwiczenia indywidualne,
• dyskusja, scenki,
• symulacje,
• gry symulacyjne,
• ćwiczenia nabytych umiejętności,
• kwestionariusze do autoanalizy.

 

Czas szkolenia:

8 godzin dydaktycznych

 

Koszt szkolenia: 570 zł

 

Cena obejmuje: materiały szkoleniowe, zaświadczenie ukończenia szkolenia, serwis kawowy oraz ciepły lunch.

 

Miejsce szkolenia:
Katowice – ul. Opolska 15/Sala Piaskowa/I piętro
Wrocław – Wrocławski Kompleks Szkoleniowy, ul. Sztabowa 100
Poznań – Traffic Hotel, ul. Niezłomnych 1
Warszawa – Wyższa Szkoła Menedżerska, ul. Kawęczyńska 36