Efektywne i skuteczne zarządzanie relacjami z klientami wewnętrznymi i zawnętrznymi

Efektywne i skuteczne zarządzanie relacjami z klientami wewnętrznymi i zawnętrznymi

Adresaci:

Kadra menadżerska

 

Cele i oczekiwane rezultaty:

•rozwijanie i doskonalenie umiejętności efektywnego komunikowania się szefów z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi
•wzmocnienie poczucia pewności siebie w pełnieniu roli szefa, osoby odpowiedzialnej za samodzielne decyzje i skuteczność rozmów, czy też negocjacji z klientami
•zwiększenie efektywności skutecznego radzenia sobie szefów z trudnymi sytuacjami  
•komunikacyjnymi w relacjach ze współpracownikami i klientami zewnętrznymi.

 

 

Dzięki szkoleniu uczestnicy zdobędą umiejętności w zakresie:
•skutecznego pełnienia roli szefa w kontakcie ze współpracownikami
•ustalania zasad efektywnej współpracy z pracownikami
•zasad komunikowania się w trudnych sytuacjach współpracy z klientami zewnętrznymi i wewnętrznymi

 

 

 

 

Program:

Szef na „swoim” obszarze – Czy i kiedy „Sam sobie sterem, żeglarzem, okrętem”?
1.„Mój obszar”.  Ja w roli szefa – czyli świadomość możliwości, ograniczeń i skuteczności  samodzielnego działania.  Role, zadania, zakres uprawnień
•Zakres możliwości i roli szefów (samodzielność, niezależność, konsultacje, podporządkowanie)
•Obszary wpływu
•Cechy efektywnego Szefa
•Profil kompetencji, Strefy rozwoju.

 

2. „Mój obszar” – proces podejmowania decyzji
•Kompetencje, umiejętności, a proces decyzyjny
•Modele procesu podejmowania skutecznych decyzji
•Symulacje.

 

3.„Mój obszar” – Spotkanie z klientem
•Przygotowanie do spotkania
•Budowanie klimatu współpracy – odwołanie do wspólnych celów i zadań, akcentowanie korzyści wynikających ze współpracy
•Zasady formułowania oczekiwań i motywowanie drugiej strony do podjęcia efektywnej współpracy
•Komunikaty i zachowania blokujące i utrudniające współpracę – czego unikać w relacjach ze współpracownikami (np. grożenie sankcjami)
•Czynniki, które utrudniają zrozumienie  przekazu zawartego w wypowiedzi:
 – Utrudnienia percepcyjne
 – Wybiórczość uwagi  
– Brak umiejętności decentracji (przyjęcie perspektywy rozmówcy)
– Samopoczucie
– Nastawieni.

 

4.„Mój obszar” – Sytuacje trudne w relacjach z klientem
•Reagowanie w trudnych sytuacjach kontaktów z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi. Narzędzia budowania efektywnych relacji z rozmówcą w sytuacjach trudnych
•Typy sytuacji trudnych w kontaktach z rozmówcami – czy i jak można im zapobiec?
•Wyrażanie próśb w rozwiązywaniu sytuacji trudnych Jak reagować na niechęć współpracowników do przekazania odpowiednich informacji
•Radzenie sobie w sytuacjach zaskoczenia  – nietypowe pytania, komentarze.

 

5.„Mój obszar” – Negocjacje z klientem
•Modele negocjacyjne – uwarunkowania zastosowań oraz ich pozytywne i negatywne implikacje
•Techniki skutecznej  perswazji i wyrażania własnych poglądów, propozycji rozwiązań w sytuacji współpracy (m. in., w warunkach odmiennych stanowisk stron). W poszukiwaniu „naszego obszaru”.
•Asertywność, elastyczność i ich granice w relacjach z klientem
•Jak reagować w sytuacji niedotrzymania zobowiązań przez współpracowników
•Typy rozmówców. Dopasowanie do rozmówcy (niezdecydowanego, władczego –  agresywnego, manipulującego, roszczeniowego, zniechęconego, złośliwego, oraz rzeczywistego autorytetu)

 

Metody:

Szkolenie zapewnia połączenie teorii z praktyką i jest prowadzone w oparciu o aktywne metody pracy, które:
•bezpośrednio aktywizują uczestników;
•są oparte na ich indywidualnej pracy i doświadczeniach;
•dają najlepsze efekty, mają przełożenie na praktykę.

•ćwiczenia indywidualne,
•dyskusja, scenki,
•symulacje,
•gry symulacyjne,
•ćwiczenia nabytych umiejętności,
•kwestionariusze do autoanalizy

 

Czas szkolenia:

2 dni (16 godzin dydaktycznych)

 

Koszt szkolenia: 1140 zł

 

Cena obejmuje: materiały szkoleniowe, zaświadczenie ukończenia szkolenia, serwis kawowy oraz ciepły lunch.

 

 

Miejsce szkolenia:
Katowice – ul. Opolska 15/Sala Piaskowa/I piętro
Wrocław – Wrocławski Kompleks Szkoleniowy, ul. Sztabowa 100
Poznań – Traffic Hotel, ul. Niezłomnych 1
Warszawa – Wyższa Szkoła Menedżerska, ul. Kawęczyńska 36