Gra o wizerunek

Gra o wizerunek

Rola marketingu w relacjach ze światem zewnętrznym.

 

Adresaci szkolenia:

Średnia i wyższa kadra zarządzająca w firmach, korporacjach i organizacjach biznesowych średniej i dużej wielkości

 

Cele i oczekiwane rezultaty szkolenia:

  • Zrozumienie uwarunkowań organizacji wobec zagrożeń kryzysem komunikacyjnym, znajomość zasad profilaktyki antykryzysowej i zasad działania w kryzysie;
  • Przyswojenie technik zachowań wobec mediów, pozwalających uzyskiwać efekty bez straty wizerunkowej dla organizacji;
  • Budowa przesłania i wdrożenie praktycznych umiejętności tworzenia komunikatu dla mediów oraz zasady organizacji efektywnych konferencji prasowych;
  • Zrozumienie istoty i podstaw prawnych funkcjonowania w Internecie w dobie mediów społecznościowych;
  • Pogłębienie wiedzy na temat reguł rządzących procesami komunikacyjnymi w perspektywie różnych dziedzin gospodarczych uwzględniających praktyczny wymiar zastosowania tej wiedzy;
  • Poznanie regulacji prawa autorskiego w zakresie działalności zawodowej dziennikarza i rzecznika prasowego firmy;
  • Projektowanie w sposób twórczy przekazów medialnych uwzględniających specyfikę różnych mediów oraz uwarunkowania recepcji określonego odbiorcy;
  • Poprawne rozpoznawanie gatunków i formatów medialnych, krytyczna analiza ich treści i formy z uwzględnieniem kontekstu biznesowego i społecznego;
  • Stosowanie przepisów prawa autorskiego w praktyce dziennikarskiej i rzecznika prasowego w kontekście wykorzystania własności intelektualnej;
  • Właściwy dobór medium na potrzeby określonego przekazu oraz łączenie różnych mediów jako grupy adresatów komunikatów multimedialnych;
  • Planowanie strategii dystrybucji produktów medialnych, wybór odpowiednich kanałów ich rozpowszechniania z uwzględnieniem celów marketingowych, uwarunkowań prawnych, finansowych i technologicznych;
  • Skuteczna komunikacja informacji pod względem społecznego odbioru z dostosowaniem przekazu do poszczególnych typów i form komunikacji bezpośredniej oraz medialnej;
  • Zrozumienie zasady funkcjonowania społeczeństwa informacyjnego i obywatelskiego z poprawnym określeniem roli mediów w jego kształtowaniu ze szczególnym uwzględnieniem nowych mediów.

Program:

 

Kryzys komunikacyjny w organizacji biznesowej

  • Czynniki wpływające na skuteczne komunikowanie się w organizacji
  • Procesowe ujęcie kryzysu komunikacyjnego
  • Czynniki wewnętrzne i zewnętrzne powstawania sytuacji kryzysowych na przykładzie wybranej branży
  • Podatność firmy na kryzys komunikacyjny
  • Komunikowanie w sytuacji kryzysowej
  • Reguły komunikacji
  • Fazy rozwoju sytuacji kryzysowej
  • Opracowanie strategii działania

Instrukcja obsługi dziennikarza – czyli twoje relacje z mediami

  • Czym jest news i co napędza dzisiejsze media
  • Jak się przygotować do spotkania z dziennikarzem
  • Jak reagować na telefony od mediów
  • Przygotowanie do wywiadu
  • Główne przesłanie
  • Dobre rady na czas wywiadu
  • Użyteczne sformułowania
  • Ćwiczenie

Informacja prasowa i konferencja prasowa – jak to się robi

  • Forma informacji prasowej
  • Niezbędne elementy graficzne
  • Zasady budowania treści
  • Najczęstsze błędy
  • Temat, czas i miejsce konferencji prasowej
  • Materiały, zaproszenia, gadżety, poczęstunek
  • Baza danych dziennikarzy

Zagrożenia informatyczne i internetowe

  • Istota mediów społecznościowych
  • Autonomia informacyjna
  • Ochrona wizerunku
  • Pojęcie osoby powszechnie znanej
  • Ustawa o ochronie danych osobowych
  • Prawne i międzyludzkie skutki działania w sieciach społecznościowych

Metody szkoleniowe:

  • Warsztaty/ćwiczenia z elementem wykładu w pierwszej części zajęć

 

 

Trener:

Szkolenie prowadzi doktor nauk ekonomicznych, mgr filologii polskiej, absolwent Podyplomowego Polsko–Amerykańskiego Studium Komunikacji Społecznej (1994, Central Connecticut State University – Politechnika Wrocławska – Uniwersytet Wrocławski).

Wieloletni dziennikarz pism IT (red. nacz. CHIP, PC Kurier 1994-2000), twórca popularnych programów radiowych (Wrocławska Wieża Babel 1991-1997), współtwórca wielu portali internetowych w latach 90-tych. Przez gazetę Dziennik uznany pierwszym bloggerem w Polsce (1996). Jako właściciel agencji public relations obsługiwał m.in. TPSA, Telefonię Dialog, wydawnictwo Axel Springer, Politechnikę Wrocławską.

Autor podręczników, książek naukowych, skryptów uniwersyteckich i licznych artykułów naukowych i publicystycznych, od 2002 związany z obszarem wyższej edukacji. Jako prezes zarządu kieruje pracami Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich, był przez wiele lat polskim przedstawicielem w Komitecie Sterującym EUPRIO (European Universities Public Relations and Information Officers Association).

Trener dyscyplin związanych z dziennikarstwem i public relations, wykładowca na międzynarodowych konferencjach o tematyce public relations. W 2006 roku uruchomił i prowadzi Otwarty Uniwersytet Ekonomiczny, dostępny przez portal www.WIEDZAinfo.pl. Wykładowca wielu przedmiotów m.in. „PR i rzecznictwo prasowe” , „Marka organizacji”, „Techniki negocjacyjne” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu, w Wyższej Szkole Bankowej i w Uczelni Jana Wyżykowskiego. W dorobku liczne szkolenia dla kadry zarządzającej m.in. Politechniki Warszawskiej, Uniwersytetu Gdańskiego, Hewlett-Packard Wrocław i wielu innych.

 

Czas szkolenia:

8 godzin dydaktycznych

 

Koszt szkolenia: 570 zł

 

Cena obejmuje: materiały szkoleniowe, zaświadczenie ukończenia szkolenia, serwis kawowy oraz ciepły lunch.

 

 

Miejsce szkolenia:
Katowice – ul. Opolska 15/Sala Piaskowa/I piętro
Wrocław – Wrocławski Kompleks Szkoleniowy, ul. Sztabowa 100
Poznań – Traffic Hotel, ul. Niezłomnych 1
Warszawa – Wyższa Szkoła Menedżerska, ul. Kawęczyńska 36