Komunikacja jako narzędzie motywowania

Komunikacja jako narzędzie motywowania

 

Cele i oczekiwane rezultaty:

  • poznanie zasad rozpoznawania i stosowania spektrum narzędzi motywacyjnych;
  • nabycie umiejętności przekazywania pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej;
  • nauka doboru narzędzi motywacyjnych w zależności od indywidualnych potrzeb pracowników;
  • kształtowanie wiedzy dotyczącej rozpoznawania potrzeb pracowników.
  • doskonalenie umiejętności komunikacyjnych, jako ważnego narzędzia motywacyjnego

Program:

1. Elementy komunikacji niezbędne do efektywnego procesu motywacji:

  •     uwarunkowania efektywnego kontaktu;
  •     percepcja, aktywne słuchanie;
  •     komunikacja intencyjna – wyciąganie wniosków
  •     rola informacji zwrotnej;
  •     jak informować o niepowodzeniach?
  •     jak wzmacniać występowanie pożądanych zachowań
  •     rozpoznawanie i rozumienie emocji odbiorcy komunikat
  •     budowanie otoczenia komunikacyjnego

2. Postawa asertywna. W jaki sposób informować pracowników o ocenie ich działalności?:

  •     rola informacji zwrotnej;
  •     przekazywanie pochwał, dostępne sposoby nagradzania;
  •     przekazywanie negatywnej informacji zwrotnej;
  •     zasady i reguły dotyczące oceniania niepowodzeń
  •     kiedy krytyka jest konstruktywna?
  •     zmiana oceny na opinię, komunikaty typu „ja” i „ty
  •     trudności odmowy.

3. Motywacja – co to jest?

  •     rola i znaczenie
  •     motywacja jako sposób na zwiększenie efektywności i wydajności pracy

4. Stosowane techniki motywacyjne.

  •     Zakres możliwości motywacji pracowników:
  •     motywacja a diagnoza potrzeb; jakie rodzaje potrzeb motywują ludzi do działania? dobór środków w zależności od celów i potrzeb życiowych pracowników.
  •     motywacja a ustalanie celów;
  •     motywacja – nagrody i kary;
  •     motywacja – atmosfera i integracja.

5. Cechy osoby motywującej:

  •     autodiagnoza;

6. Zasady motywacji;

  •     błędy w motywowaniu.

7. Wpływ myślenia na motywację – zmiana myślenia w kategoriach sukcesu:

  •     system przetwarzania informacji w kategoriach sukcesu i porażki;

Metody:

Szkolenie zapewnia połączenie teorii z praktyką i jest prowadzone w oparciu o aktywne metody pracy, które:

  • bezpośrednio aktywizują uczestników;
  • są oparte na ich indywidualnej pracy i doświadczeniach;
  • dają najlepsze efekty, mają przełożenie na praktykę.

Stosujemy takie metody pracy jak: ćwiczenia indywidualne, dyskusja, scenki, symulacje, gry symulacyjne, ćwiczenia nabytych umiejętności, kwestionariusze do autoanalizy.

 

Koszt szkolenia: 570 zł

 

Cena obejmuje: materiały szkoleniowe, zaświadczenie ukończenia szkolenia, serwis kawowy oraz ciepły lunch.

 

Czas trwania: 1 dzień (8 godzin dydaktycznych)

 

 

Miejsce szkolenia:
Katowice – ul. Opolska 15/Sala Piaskowa/I piętro
Wrocław – Wrocławski Kompleks Szkoleniowy, ul. Sztabowa 100
Poznań – Traffic Hotel, ul. Niezłomnych 1
Warszawa – Wyższa Szkoła Menedżerska, ul. Kawęczyńska 36