Adresaci:
Sekretarki, asystentki zarządów, recepcjonistki , sekretarki medyczne, pracownicy Biur Obsługi Klienta.
Cele i oczekiwane rezultaty:
● Dostarczenie uczestnikom wiedzy na temat sprawnego zarządzania sekretariatem.
● Poprawa wizerunku firmy poprzez profesjonalną obsługę sekretariatu.
● Trening umiejętności negocjacyjnych i asertywnych usprawniających pracę asystentki/sekretarki.
Program:
I Dzień
1. Rola sekretariatu i sekretarki w życiu firmy:
● Sekretariat jako centrum zarządzania informacją,
● Główne zadania sekretarki,
● Cechy profesjonalnej sekretarki.
2. Profesjonalny wizerunek sekretariatu:
● Pierwsze wrażenie – „jak mnie widzą…”,
● Wygląd sekretariatu,
● Przyjmowanie gości w firmie,
● Telefoniczny wizerunek firmy.
3. Zarządzanie czasem i organizacja pracy w sekretariacie:
● Identyfikacja „złodziei czasu”,
● Ustalanie priorytetów,
● Analiza ABC zadań,
● Wykres Gantta.
4. Budowanie pozytywnej relacji z przełożonym:
● Identyfikacja stylu przewodzenia własnego i szefa,
● Relacje wybuchowe,
● Metody rozwiązywania konfliktów,
● Odczytywanie oczekiwań i priorytetów szefa,
● Zachowania potwierdzające lojalność i odpowiedzialność.
II Dzień (Warsztat przed kamerą):
1. Asertywność sekretarki/asystentki:
● Identyfikacja stopnia własnej asertywności (test),
● Wyrażanie i przyjmowanie konstruktywnej krytyki,
● Właściwe mówienie „nie”,
● Zasady skutecznego formułowania. próśb,
● Przerywanie rozmów, zebrań, spotkań itp.
2. Doskonalenie komunikacji w relacjach z trudnymi klientami:
● Typy klientów,
● Znaczenie komunikacji niewerbalnej (gesty, postawa, intonacja itp.),
● Wycofywanie się z kłopotliwych sytuacji.
3. Przeciwdziałanie stresowi:
● Podstawy treningu autogennego,
● Ćwiczenia oddechowe.
Metody:
● metaplan,
● testy i quizy psychologiczne,
● ćwiczenia praktyczne- wypełnianie formularzy,
● rysowanie „Drzewa celów”, wykresu Ganita,
● ćwiczenia przed kamerą,
● praca w zespołach,
● trening autogenny,
● ćwiczenia oddechowe,
● sesja informacji zwrotnych itp.
Trenerzy:
Szkolenie prowadzi:
- psycholog specjalizująca się w zagadnieniach szeroko rozumianej komunikacji społecznej, kształtowania wizerunku oraz promocji osób i firm. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Wrocławskim. Absolwentka Podyplomowych Studiów „Zarządzanie Kadrami” oraz „Trener biznesu” w Wyższej Szkole Bankowej. Prowadzi szkolenia, warsztaty, treningi, a także doradztwo na temat autoprezentacji na rynku pracy, technik pokonywania stresu, negocjacji, rozwiązywania konfliktów, obsługi klienta itp. W latach 2005-2014 realizowała szkolenia otwarte i zamknięte dla pracowników sekretariatów; brała udział w projektach „Doskonalenie pracy asystentki zarządu”, „Nowoczesny sekretariat”, „Profesjonalny sekretariat”. Współpracowała z czasopismem „AIDA –MEDIA” zajmującym się problematyką reklamy, promocji i marketingu (pisanie artykułów, tłumaczenia). W „Gazecie Wrocławskiej” prowadziła rubryki „Psycholog radzi”, oraz „Jak się dogadać z nastolatkami”. Współautorka książki „Komunikowanie się z mediami w praktyce”.
- trener, wykładowca w Podyplomowym Studium Dziennikarstwa i Zarządzania Informacją Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i warsztatów dla firm, jednostek samorządu terytorialnego oraz administracji państwowej, m.in. z zakresu komunikacji społecznej, obsługi klienta, autoprezentacji, zarządzania czasem, wystąpień publicznych, prowadzenia zebrań oraz polityki informacyjnej.
Czas szkolenia:
2 dni
Terminy szkolenia:
Katowice – 15.02.2017 r.
Wrocław – 10.02.2017 r.
Poznań – 8.02.2017 r.
Warszawa – 22.02.2017 r.
Koszt szkolenia:
1140 zł
Miejsce szkolenia:
Katowice – ul. Opolska 15/Sala Piaskowa/I piętro
Wrocław – Wrocławski Kompleks Szkoleniowy, ul. Sztabowa 100
Poznań – Traffic Hotel, ul. Niezłomnych 1
Warszawa – Wyższa Szkoła Menedżerska, ul. Kawęczyńska 36
Cena obejmuje: materiały szkoleniowe, serwis kawowy, ciepły lunch, zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.