Adresaci szkolenia:
liderzy oraz zespoły pracownicze, szukający zrozumienia uwarunkowań skutecznej współpracy w zespole pracowniczym i w organizacji oraz dążący do budowania społeczności uczącej się, skutecznie skomunikowanej.
Cele szkolenia:
Fundamentalnym celem szkolenia jest wsparcie w procesie zwiększania efektywności i skuteczności działań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi oraz ich wykorzystywania a przez to budowanie przewagi konkurencyjnej firmy. Integracja zespołów pracowniczych wokół zadań i celów firmy.
Program szkolenia:
I Dzień
1. Integracja – definicja, rodzaje, implikacje
- zamiast wstępu – Moje myślenie o integracji – zabawa słowna z nagrodą
2. „Bo w tym cały jest ambaras, żeby dwoje chciało naraz” . Kiedy razem, a kiedy osobno, czyli kilka ćwiczeń w sprawie…
- zespół pracowniczy i jego cele. Po co tu jesteśmy, kto, co jest celem i czyim?
- uwarunkowania efektywnej i satysfakcjonującej pracy zespołowej
- wokół celów oraz tożsamości – indywidualnej, zespołowej, firmowej
- efekt próżniactwa społecznego i dyfuzja odpowiedzialności
3. Integrowanie kompetencji pracowników oraz wymiana i doświadczanie współzależności w procesie realizacji zadań i obsługi klientów
- różni i przez to ważni – wykorzystywanie różnic indywidualnych dla wspólnego celu. Rola podobieństw i komplementarności w kontekście efektywności pracy i satysfakcji pracowników
- efekt synergii – jak działa i kiedy przynosi optymalne rozwiązania
- „moje mojsze”, czyli o tym, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia
- różnice indywidualne w procesie realizacji wspólnego zadania – uwarunkowania sukcesu. Różnie nie znaczy sprzecznie, czy konfliktowo. Zjawisko decentracji w służbie zrozumienia i integracji
4. Różne działy, role, pokoje, pozycje, informacje, nastawienia, odpowiedzialności, a wspólny cel
- rozumienie i pełnienie ról w zespole pracowniczym, a sposób komunikowania się ze współpracownikami, wybór strategii działania oraz proces realizacji powierzonych działań i osiąganie wytyczonych celów
5. Jednostka na tle grupy, czyli jak zachować autonomię nie gubiąc wspólnych interesów. Odpowiedzialność i kompetencje pracownika w kontekście koncepcji organizacji turkusowych.
6. Mój styl wyjaśniania świata i interpretacje zdarzeń, a współpraca w organizacji. Koncepcja stałości i zmienności – uwarunkowania konstruktywnej zmiany.
II Dzień
1. Integracja wokół budowania marki firmy
- budowanie relacji zaufania z klientem – uwarunkowania dobrych relacji zawodowych i z klientami (bezpieczeństwo i zrozumienie)
- Autoprezentacja, komunikacja i radzenie sobie z zastrzeżeniami klienta a marka firmy – od koncepcji, przez przygotowanie usługi/produktu i działania handlowe po serwis/działania posprzedażowe i rekomendacje klientów
- fakty, informacje i emocje w odbiorze komunikatów. Rzeczowe i osobiste reakcje pracowników.
- Czy zawsze musi być winny, czyli o znaczeniu zasad i zbiegów okoliczności w drodze do satysfakcjonujących, zakończonych sukcesem działań.
2. Przyszło zlecenie , czyli o planowaniu pracy, podziale zadań i odpowiedzialności Kiedy zespół dobrze pracuje?
3. Dostępność oraz integrowanie informacji w służbie osiągania wspólnych celów ćwiczenie puzzle
- niech wszyscy wiedzą wszystko – ważna zasada współpracy
- selekcja oraz integracja informacji – ja nie wiedziałem, on mi nie powiedział, czyli skutki odcięcia od informacji
- pośrednictwo w przekazywaniu informacji – mechanizm plotki w sytuacjach zawodowych
- słuchanie, a integracja wokół zadań
4. Gdyby nie oni, to ja i moja firma…? czyli o tym, kto, co robi i jak przyczynia się do rozwoju współpracowników, firmy i zadowolenia z pracy
- wzajemność -najmocniejsza zasada. Bank przysług i pomysłów w zespole pracowniczym i firmie.
- co wnosisz, to dostajesz
- jak akcja rodzi reakcję
- jak zachować własny styl pracy i autonomię oraz nie zgubić wspólnego celu
5. Nowe perspektywy, czyli o możliwościach pożądanych zmian
- „spacer po desce” – wykorzystywanie własnych kompetencji w świetle osobistych wyobrażeń. Blokery i sprzymierzeńcy działań
- mój wkład na rzecz integracji. Co mogę zrobić, żeby pracownikom i firmie „żyło się dostatniej”, czyli co mogę zrobić dla innych , a oni dla mnie.
- wyuczona bezradność, reaktywność, czy proaktywność
- podsumowanie szkolenia – deklaracja zmiany i „zadanie domowe” na najbliższy miesiąc.
Metody szkolenia:
Szkolenie łączy teorię z praktyką. Głównie jednak koncentruje się na działaniu i na aktywności uczestników, którzy są stawiani w sytuacjach zadaniowych, ćwiczeniach, grach, symulacjach zdarzeń, dyskusji, itp. Zatem wszystkie zaproponowane powyżej zagadnienia będą odzwierciedlone w działaniu, ćwiczeniach.
Uczestnicy szkolenia będą mieli za zadanie, przez trzy tygodnie, świadomie wdrażać zachowania i zdeklarowane podczas szkolenia zmiany. Po upływie 3 tygodni od zakończenia szkolenia zostaną poproszeni o pisemne przekazanie wniosków wynikających z podjętego działania. Zostaną poproszeni o wskazanie wszelkich trudności, potrzeb, praktyk wymagających wzmocnienia. Po zebraniu wniosków proponuję działania typu follow up. Działania typu follow-up podnoszą efektywność procesu szkoleniowego poprzez podtrzymanie zaangażowania uczestników w zmianę nawyków oraz podczas wdrażania nowych zachowań / narzędzi / metod, a także aby ugruntować wiedzę i nowe umiejętności zdobyte podczas szkolenia.
Możliwe poszkoleniowe działania typu follow-up:
- dodatkowy warsztat szkoleniowy
- indywidualne konsultacje
Koszt szkolenia: 1 dzień 640 zł +VAT
Cena obejmuje – materiały szkoleniowe, zaświadczenie ukończenia szkolenia, serwis kawowy oraz ciepły lunch.
Miejsce szkolenia:
Wrocław – Centrum Biznesowo-Szkoleniowe, ul. Sokolnicza 5 lok. 24
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY pdf / word