Adresaci: Właściciele małych i średnich przedsiębiorstw, ich pracownicy oraz osoby odpowiedzialne za zarządzanie w takich organizacjach.
Cele i oczekiwane rezultaty:
1. Poznanie metody pracy zespołowej służącej rozwiązywaniu problemów, rozwijaniu kompetencji oraz wprowadzaniu innowacji.
2. Nabycie umiejętności wykorzystywania poznanego narzędzia do rozwoju zespołów pracowniczych w kierunku ciągłego doskonalenia się i uczenia.
3. Budowanie zespołu pracowników umiejących refleksyjnie przyglądać się własnym działaniom.
Program:
1. Kilka zdań o coachingu.
● Pięć ważnych powodów by pytać, a nie pouczać czy nakazywać;
● Kategorie słuchania wg. C. Wilsona;
● Sztuka zadawania pytań.
2. Metoda Action Learning.
● Action Learning jako proces edukacyjny;
● Uczestnictwo w zespołowym uczeniu się;
● Praca w oparciu o autentyczne wyzwania związane z wykonywaną pracą;
● Jak przeprowadzić sesję?
3. Doświadczenie metody – sesja action learning.
● Symulacja sesji action learning;
● Omówienie symulacji;
● Sesje action learning w grupach.
4. Wykorzystanie metody do rozwoju zespołu pracowników.
● Jak wykorzystać action learning w firmie?
● Powtórna analiza własnych działań;
● Jak zaplanować przyszłe działania?
Metody:
Prezentacja PP, partner do rozmowy, dyskusja na forum, praca w grupach, symulacja.
Trener:
Trener z 18 – letnim stażem. Absolwent Szkoły Trenerów Organizacji Pozarządowych STOP
w Warszawie oraz Studiów Podyplomowych z coachingu w Łodzi. W latach 2010 – 2015 starszy specjalista ds. szkoleń w Instytucie Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Współpracuje z publicznymi i niepublicznymi ośrodkami doskonalenia.
Czas trwania szkolenia: 8 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.