Cele i oczekiwane rezultaty:
- poznanie zasad rozpoznawania i stosowania spektrum narzędzi motywacyjnych;
- nabycie umiejętności przekazywania pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej;
- nauka doboru narzędzi motywacyjnych w zależności od indywidualnych potrzeb pracowników;
- kształtowanie wiedzy dotyczącej rozpoznawania potrzeb pracowników.
- doskonalenie umiejętności komunikacyjnych, jako ważnego narzędzia motywacyjnego
Program:
1. Elementy komunikacji niezbędne do efektywnego procesu motywacji:
- uwarunkowania efektywnego kontaktu;
- percepcja, aktywne słuchanie;
- komunikacja intencyjna – wyciąganie wniosków
- rola informacji zwrotnej;
- jak informować o niepowodzeniach?
- jak wzmacniać występowanie pożądanych zachowań
- rozpoznawanie i rozumienie emocji odbiorcy komunikat
- budowanie otoczenia komunikacyjnego
2. Postawa asertywna. W jaki sposób informować pracowników o ocenie ich działalności?:
- rola informacji zwrotnej;
- przekazywanie pochwał, dostępne sposoby nagradzania;
- przekazywanie negatywnej informacji zwrotnej;
- zasady i reguły dotyczące oceniania niepowodzeń
- kiedy krytyka jest konstruktywna?
- zmiana oceny na opinię, komunikaty typu „ja” i „ty
- trudności odmowy.
3. Motywacja – co to jest?
- rola i znaczenie
- motywacja jako sposób na zwiększenie efektywności i wydajności pracy
4. Stosowane techniki motywacyjne.
- Zakres możliwości motywacji pracowników:
- motywacja a diagnoza potrzeb; jakie rodzaje potrzeb motywują ludzi do działania? dobór środków w zależności od celów i potrzeb życiowych pracowników.
- motywacja a ustalanie celów;
- motywacja – nagrody i kary;
- motywacja – atmosfera i integracja.
5. Cechy osoby motywującej:
- autodiagnoza;
6. Zasady motywacji;
- błędy w motywowaniu.
7. Wpływ myślenia na motywację – zmiana myślenia w kategoriach sukcesu:
- system przetwarzania informacji w kategoriach sukcesu i porażki;
Metody:
Szkolenie zapewnia połączenie teorii z praktyką i jest prowadzone w oparciu o aktywne metody pracy, które:
- bezpośrednio aktywizują uczestników;
- są oparte na ich indywidualnej pracy i doświadczeniach;
- dają najlepsze efekty, mają przełożenie na praktykę.
Stosujemy takie metody pracy jak: ćwiczenia indywidualne, dyskusja, scenki, symulacje, gry symulacyjne, ćwiczenia nabytych umiejętności, kwestionariusze do autoanalizy.
Koszt szkolenia: 570 zł
Cena obejmuje: materiały szkoleniowe, zaświadczenie ukończenia szkolenia, serwis kawowy oraz ciepły lunch.
Czas trwania: 1 dzień (8 godzin dydaktycznych)
Miejsce szkolenia:
Katowice – ul. Opolska 15/Sala Piaskowa/I piętro
Wrocław – Wrocławski Kompleks Szkoleniowy, ul. Sztabowa 100
Poznań – Traffic Hotel, ul. Niezłomnych 1
Warszawa – Wyższa Szkoła Menedżerska, ul. Kawęczyńska 36