Adresaci:
Średnia i wyższa kadra zarządzająca w firmach, korporacjach i organizacjach biznesowych średniej i dużej wielkości.
Cel i oczekiwane rezultaty:
● Zrozumienie uwarunkowań organizacji wobec zagrożeń kryzysem komunikacyjnym,
znajomość zasad profilaktyki antykryzysowej i zasad działania w kryzysie;
● Przyswojenie technik zachowań wobec mediów, pozwalających uzyskiwać efekty bez straty wizerunkowej dla organizacji;
● Budowa przesłania i wdrożenie praktycznych umiejętności tworzenia komunikatu dla mediów oraz zasady organizacji efektywnych konferencji prasowych;
● Zrozumienie istoty i podstaw prawnych funkcjonowania w internecie w dobie mediów społecznościowych;
● Pogłębienie wiedzy na temat reguł rządzących procesami komunikacyjnymi w perspektywie różnych dziedzin gospodarczych uwzględniających praktyczny wymiar zastosowania tej wiedzy;
● Poznanie regulacji prawa autorskiego w zakresie działalności zawodowej dziennikarza i rzecznika prasowego firmy;
● Projektowanie w sposób twórczy przekazów medialnych uwzględniających specyfikę różnych mediów oraz uwarunkowania recepcji określonego odbiorcy;
● Poprawne rozpoznawanie gatunków i formatów medialnych, krytyczna analiza ich treści i formy
z uwzględnieniem kontekstu biznesowego i społecznego;
● Stosowanie przepisów prawa autorskiego w praktyce dziennikarskiej i rzecznika prasowego
w kontekście wykorzystania własności intelektualnej;
● Właściwy dobór medium na potrzeby określonego przekazu oraz łączenie różnych mediów jako grupy adresatów komunikatów multimedialnych;
● Planowanie strategii dystrybucji produktów medialnych, wybór odpowiednich kanałów ich rozpowszechniania z uwzględnieniem celów marketingowych, uwarunkowań prawnych, finansowych i technologicznych;
● Skuteczna komunikacja informacji pod względem społecznego odbioru z dostosowaniem przekazu do poszczególnych typów i form komunikacji bezpośredniej oraz medialnej;
● Zrozumienie zasady funkcjonowania społeczeństwa informacyjnego i obywatelskiego z poprawnym określeniem roli mediów w jego kształtowaniu ze szczególnym uwzględnieniem nowych mediów.
Program:
1. Kryzys komunikacyjny w organizacji biznesowej.
● Czynniki wpływające na skuteczne komunikowanie się w organizacji;
● Procesowe ujęcie kryzysu komunikacyjnego;
● Czynniki wewnętrzne i zewnętrzne powstawania sytuacji kryzysowych na przykładzie wybranej branży;
● Podatność firmy na kryzys komunikacyjny;
● Komunikowanie w sytuacji kryzysowej;
● Reguły komunikacji;
● Fazy rozwoju sytuacji kryzysowej;
● Opracowanie strategii działania.
2. Instrukcja obsługi dziennikarza – czyli twoje relacje z mediami.
● Czym jest news i co napędza dzisiejsze media;
● Jak się przygotować do spotkania z dziennikarzem;
● Jak reagować na telefony od mediów;
● Przygotowanie do wywiadu;
● Główne przesłanie;
● Dobre rady na czas wywiadu;
● Użyteczne sformułowania;
● Ćwiczenie.
3. Informacja prasowa i konferencja prasowa – jak to się robi?
● Forma informacji prasowej;
● Niezbędne elementy graficzne;
● Zasady budowania treści;
● Najczęstsze błędy;
● Temat, czas i miejsce konferencji prasowej;
● Materiały, zaproszenia, gadżety, poczęstunek;
● Baza danych dziennikarzy.
4. Zagrożenia informatyczne i internetowe.
● Istota mediów społecznościowych
● Autonomia informacyjna
● Ochrona wizerunku
● Pojęcie osoby powszechnie znanej
● Ustawa o ochronie danych osobowych
● Prawne i międzyludzkie skutki działania w sieciach społecznościowych.
Metody:
Warsztaty/ćwiczenia w elementem wykładu w pierwszej części zajęć.
Trener:
Doktor nauk ekonomicznych, mgr filologii polskiej, absolwent Podyplomowego Polsko – Amerykańskiego Studium Komunikacji Społecznej (1994, Central Connecticut State University
– Politechnika Wrocławska – Uniwersytet Wrocławski). Wieloletni dziennikarz pism IT (red. nacz. CHIP, PC Kurier 1994-2000), twórca popularnych programów radiowych (Wrocławska Wieża Babel 1991-1997), współtwórca wielu portali internetowych w latach 90-tych. Przez gazetę Dziennik uznany pierwszym bloggerem w Polsce (1996). Jako właściciel agencji public relations obsługiwał m.in. TPSA, Telefonię Dialog, wydawnictwo Axel Springer, Politechnikę Wrocławską. Autor podręczników, książek naukowych, skryptów uniwersyteckich i licznych artykułów naukowych i publicystycznych, od 2002 związany z obszarem wyższej edukacji. Jako prezes zarządu kieruje pracami Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich, był przez wiele lat polskim przedstawicielem w Komitecie Sterującym EUPRIO (European Universities Public Relations and Information Officers Association). Trener dyscyplin związanych z dziennikarstwem i public relations, wykładowca na międzynarodowych konferencjach o tematyce public relations. W 2006 roku uruchomił i prowadzi Otwarty Uniwersytet Ekonomiczny, dostępny przez portal www.WIEDZAinfo.pl. Wykładowca wielu przedmiotów m.in. „PR i rzecznictwo prasowe” , „Marka organizacji”, „Techniki negocjacyjne” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu, w Wyższej Szkole Bankowej i w Uczelni Jana Wyżykowskiego. W dorobku liczne szkolenia dla kadry zarządzającej m.in. Politechniki Warszawskiej, Uniwersytetu Gdańskiego, Hewlett-Packard Wrocław i wielu innych.
Czas trwania szkolenia: 8 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.