Adresaci:
Właściciele małych i średnich przedsiębiorstw, ich pracownicy oraz osoby odpowiedzialne za zarządzanie w takich organizacjach. Osoby chcące poszerzyć swoje kompetencje w zakresie komunikacji w obszarze współpracy w zespole i obsługi klienta.
Cele i oczekiwane rezultaty:
1. Zwiększenie efektywności uczestników szkolenia w obszarze komunikacji.
2. Zdefiniowanie obszarów do rozwoju, planowanie i osiąganie celów.
3. Przećwiczenie różnych sposobów komunikacji.
4. Poznanie technik facylitacji i przećwiczenie ich w praktyce.
5. Utrwalenie metod efektywnej komunikacji wraz z informacją zwrotną.
6. Podsumowanie szkolenia i autorefleksja uczestników szkolenia nad omówionym tematem.
Program:
1. Diagnoza własnego sposobu komunikacji.
● Moje nawyki związane ze słuchaniem;
● Koło kompetencji – wyznaczenie obszarów do rozwoju;
● Kwadrat komunikacyjny.
2. Aktywne słuchanie.
● Słuchanie na poziomie treści;
● Słuchanie na poziomie kontekstu, struktury i procesu;
● Słuchanie całościowe, empatyczne.
3. Wprowadzenie teoretyczne na temat użyteczność facylitacji.
● Facylitacja jako komponent aktywnego słuchania;
● Facylitacja jako skuteczny sposób moderowania dyskusji;
● Facylitacja jako uniwersalna metoda ułatwiająca proces komunikacji w grupie.
4. Wykorzystanie technik facylitacji w czasie prowadzania dyskusji.
● Doświadczenie technik facylitacji;
● Wyrażenia pośrednie i bezpośrednie.
5. Bariery w komunikacji werbalnej.
● „Brudna dwunastka” wg Th. Gordona.
6. Planowanie i wytyczanie celów.
● Specyfikacja celu;
● Karta SMART.
7. Indywidualny plan rozwoju.
● Planowanie własnego rozwoju w perspektywie 6, 12, 24 miesięcy;
● Indywidualny plan rozwoju jako narzędzie wprowadzania zmiany.
8. Podsumowanie szkolenia – narzędzie STOP-RÓB-ZACZNIJ.
Metody:
Interaktywna prezentacja PP, odgrywanie ról, dyskusja na forum, praca w grupach, symulacja.
Trener:
Trener z 18 – letnim stażem. Absolwent Szkoły Trenerów Organizacji Pozarządowych STOP w Warszawie oraz Studiów Podyplomowych z coachingu w Łodzi. W latach 2010 – 2015 starszy specjalista ds. szkoleń w Instytucie Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Współpracuje z publicznymi i niepublicznymi ośrodkami doskonalenia.
Czas trwania szkolenia: 8 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.