Skuteczność, decyzyjność i odpowiedzialność w procesie dążenia do wytyczonych celów i egzekwowanie zobowiązań pracowniczych.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie jest adresowane do liderów, menadżerów wszystkich szczebli szukających wzmocnienia swoich kompetencji oraz ich wykorzystania dla własnego rozwoju i korzyści organizacji.
Cele szkolenia:
Fundamentalnym celem szkolenia jest wsparcie w procesie zwiększania efektywności i skuteczności działań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi poprzez doskonalenie wybranych kompetencji menedżerskich. Metody pracy umożliwiają uczestnikom zdobywanie wiedzy oraz praktycznych umiejętności poprzez uczenie się w oparciu o własne doświadczenia – zdobyte do czasu szkolenia, oraz nabyte w czasie symulacji i innych praktycznych działań szkoleniowych.Uczestnicy szkolenia będą stawiani w sytuacjach, pozwalających diagnozować i rozwijać kompetencje menedżerskie w kontekście zarządzania zespołami. Ujawnione deficyty i wskazane możliwości kierunków rozwoju będą osadzone w kontekście codziennej praktyki pracowniczej w realizacji celów i zadań firmy. Ważnym celem będzie także podniesienie efektywności pracy oraz podniesienie umiejętności menedżerów w zakresie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem ważnego (często wiodącego) narzędzia pracy, czyli komunikowania się i inspirowania zespołu do produktywnej pracy.
Program szkolenia:
1. Zespół pracowniczy
▪ ważne definicyjne implikacje
▪ rola menedżera w dążeniu do nadrzędnych celów organizacji oraz realizacji wytyczonych zadań. Menedżer jako wsparcie Zarządu w procesie zarzadezania zespołem pracowniczym.
▪ cele oraz potrzeby jednostkowe, zespołowe i firmowe
▪ komunikacja lidera i w zespole, a osiąganie celów
▪ kiedy razem, a kiedy osobno – uwarunkowania skutecznej efektywnej współpracy
▪ synergia – siła współpracy i poszukiwanie inspiracji w innych
2. Pracownicy – łańcuch powiązań oraz ich wpływ na efektywność działań
▪ Praca zespołowa w kontekście podejmowanych ról oraz delegowanych zadań i uprawnień
▪ Monitorowanie i egzekwowanie powierzonych zadań.
▪ bieżące reagowanie szefa na działania i zachowania pracowników – menedżer w roli kreatora rozwiązań oraz autonomicznego decydenta
▪ Identyfikowanie odpowiedzialności pracowników
3. Kompetencje komunikacyjne menedżera, a:
▪ skuteczność działań pracownika i jakość realizowanych zadań
▪ informacja zwrotna i motywowanie pracownika do zmiany i wzmacniania dobrych praktyk postępowania
▪ budowanie satysfakcjonujących relacji w zespole pracowniczym
4. Kryteria
• ważny aspekt w procesie podejmowania decyzji
• czytelność, samodzielność, sprawiedliwość i odpowiedzialność menedżera w procesie podejmowania decyzji
5. Wykorzystywanie asertywnych praktyk w radzeniu sobie z sytuacjami trudnymi
▪ kompetencje diagnostyczne i analityczne szefów – czyli o przyczynach konfliktów w zespole
▪ sprzymierzeńcy konstruktywnych rozwiązań (stanowcze nie, zasady współpracy, terytorium i granice wpływu)
▪ szacunek dla siebie i innych oraz dla błędu- ile prób tyle szans.
6. Podsumowanie
Metody szkolenia:
Proponowane szkolenie ma formę warsztatową (ćwiczenia praktyczne, analiza przypadków, symulacje realnych sytuacji zadaniowych, gry, dyskusje grupowe, kwestionariusze do autodiagnozy).
Szkolenie zapewnia połączenie teorii z praktyką i jest prowadzone w oparciu o metody, które:
• bezpośrednio aktywizują uczestników;
• są oparte na ich indywidualnej pracy i doświadczeniach;
• dają najlepsze efekty, mają przełożenie na praktykę.
Czas trwania: 2 dni szkoleniowe
Koszt szkolenia: 1240 zł +VAT
Cena obejmuje – materiały szkoleniowe, zaświadczenie ukończenia szkolenia, serwis kawowy oraz ciepły lunch
Miejsce szkolenia:
Wrocław – Centrum Biznesowo-Szkoleniowe, ul. Sokolnicza 5 lok. 24
Poznań – Poznań – Traffic Hotel, ul. Niezłomnych 1
Warszawa – Wyższa Szkoła Menedżerska, ul. Kawęczyńska 36
Katowice – ul. Opolska 15/Sala Piaskowa/I piętro
Iwona Haba – psycholog, doświadczony trener. Z dużą skutecznością współpracuje z firmami w zakresie zarządzania personelem, współtworzenia polityki personalnej, a także polityki szkoleniowo-rozwojowej. Posiada doświadczenie w zarządzaniu personelem, współtworzeniu polityki personalnej, a także polityki szkoleniowo-rozwojowej. Realizowała szereg szkoleń dla kadry kierowniczej wszystkich szczebli zarządzania oraz pracowników bezpośrednio kontaktujących się z klientem. Od 20 lat, w ramach współpracy z wieloma firmami była odpowiedzialna za realizację projektów szkoleniowych: analizę potrzeb, opracowanie programów, prowadzenie szkoleń oraz badania ich efektywności, a także badania satysfakcji klientów oraz badania pracowników. Assessment i Development Center. Posiada praktyczną wiedzę i doświadczenie w zakresie konsultowania i wdrażania ocen pracowniczych oraz w kształtowaniu systemów motywowania, komunikacji i coachigu dla wysokiej kadry kierowniczej, w tym prezesów firm. Posiada doświadczenie w pracy z jednostkami samorządowymi i dla kadry kierowniczej. Zajmowała się również efektywną polityką szkoleniową jako instrumentem zarządzania rozwojem zasobów ludzkich” (szkolenia dla pracowników HR), komunikacją, asertywnością, negocjacjami i sytuacjami trudnymi w obsłudze klientów.