Adresaci:
Osoby zajmujące się marketingiem (specjaliści ds. marketingu), właściciele/osoby zarządzające mikro/małymi firmami, graficy, pracownicy agencji reklamowych.
Cele i oczekiwane rezultaty:
Szkolenie z nowoczesnych form marketingu ma, przede wszystkim, na celu przedstawienie uczestnikom alternatywnych metod i narzędzi marketingowych, dzięki którym podniosą efektywność dotarcia do odbiorców bez dużych nakładów finansowych.
● Zdobycie wiedzy na temat różnic pomiędzy „tradycyjnym” marketingiem a marketingiem partyzanckim;
● Zdobycie wiedzy na temat strategii oraz narzędzi nowoczesnego marketingu;
● Poznanie reguł jakimi rządzi się nowoczesny marketing;
● Zdobycie wiedzy na temat skutecznych metod promocji w Internecie (w szczególności w obrębie social media);
● Nabycie umiejętności efektywnego kreowania wizerunku firmy w sieci;
● Nabycie umiejętności prowadzenia kreatywnych kampanii w mediach społecznościowych.
Korzyści z uczestnictwa:
– Oszczędność pieniędzy na działaniach marketingowych;
– Zwiększenie przychodów ze sprzedaży;
– Zwiększenie rozpoznawalności marki;
– Dopasowanie działań marketingowych do produktu;
– Stworzenie optymalnego planu działań marketingowych.
Program:
1. Nowoczesny marketing – charakterystyka.
● Kto go używa?
● „Co” się na niego składa?
● Do jakiego typu organizacji/urzędów/Brandów (miasto, region) jest stosowany?
2. Określenie relacji pomiędzy „klasycznym” marketingiem i jego nośnikami a marketingiem partyzanckim.
● Dlaczego marketing partyzancki jest bardziej efektywny niż tradycyjny?
3. Nowoczesny MINDSET – zmiana myślenia.
● Przełączenie się na: otwartość, kreatywność i zaangażowanie;
● Narzędzia pobudzające kreatywność;
4. Typowe strategie i taktyki marketingu partyzanckiego:
● Marketing personalny (buddy marketing);
● Social media;
● Eventy i inne.
5. Znaczenie social media w kreowaniu wizerunku firm.
6. Komunikacja z publicznością za pomocą social media:
● Bezpośrednie zaangażowanie klienta – kreatywne metody;
● Budowanie lojalności za pośrednictwem social media.
7. Najbardziej istotne portale społecznościowe w Polsce:
● Facebook:
– Kreatywne prowadzenie fan page;
– Pomysłowa reklama na facebook;
– Kiedy i dla kogo organizować konkursy?
● Linkedin;
● Pinterest, Instagram i ich znaczenie dla budowania wizerunku firmy;
● Nowe rozwiązania: Snapchat i Periscope.
8. Blogi i mikro blogi:
● Rodzaje blogów i ich znaczenie w budowaniu wizerunku firmy:
– Blogi tematyczne, eksperckie, korporacyjne i dedykowane;
– Twitter.com – czy dla wszystkich?
● Czy i kiedy pisać bloga firmy?
● Jak pisać dobrego bloga? – skuteczny copywriting;
9. Narzędzia nowoczesnego marketingu:
● Case studies pod kątem narzędzi marketingu partyzanckiego (ze względu na niekonwencjonalność tych narzędzi tylko taka forma przekazu jest możliwa i skuteczna).
10. Nowe kanały dotarcia do odbiorcy:
● Niekonwencjonalne sposoby dotarcia do odbiorcy (w nieoczekiwanym czasie i przy użyciu nieoczekiwanych metod, nośników – case studies);
11. Tworzenie planu działania z uwzględnieniem kreatywnych rozwiązań.
Metody:
Wykład – konsultacje, case studiem, praca na autorskich arkuszach ćwiczeń, praca w grupach/parach,burza mózgów, dyskusja, dyskusja moderowana.
Trener:
Marketerka, pr-owiec, trener, doradca. Absolwentka filologii polskiej. Zajmuję się szeroko pojętą komunikacją marketingową oraz PR. Kreowała wizerunek wielu firm, organizacji. Specjalizuje się w szkoleniach i doradztwie dla segmentu dóbr luksusowych oraz branży medycznej/farmacji. Od 10 lat zajmuję się marketingiem i sprzedażą. Od 2007 roku prowadzi szkolenia ze sprzedaży, marketingu, social media i public relations. Szkolenia są prowadzone w sposób warsztatowy, dzięki czemu, uczestnicy mają okazję wykorzystać nowo nabytą wiedzę w praktyce. Specjalizuje się w szkoleniach i doradztwie w zakresie marketingu i sprzedaży produktów i usług. Prowadzę szkolenia zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Często jest zapraszana do komentowania bieżących tematów z obszaru marketingu. Szkolenia z zakresu public relations, media relations i social media przeprowadziła m.in. dla: Ministerstwa Obrony Narodowej; Agencji Mienia Wojskowego; PKP PLK; Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego; Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego; Szpitala Miejskiego w Słupsku; Uniwersytetu Medycznego w Katowicach; Uniwersytetu Marii-Curie Skłodowskiej (wydział Marketingu i Zarządzania).
Czas trwania szkolenia: 8 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.