Adresaci:
Przedstawiciele handlowi, osoby zajmujące się sprzedażą produktów i usług, Key Accounci.
Cele i oczekiwane rezultaty:
● Poznanie zasad odpowiedniego przygotowania do sprzedaży;
● Poznanie typologii klienta i pasujących do nich technik sprzedaży;
● Zdobycie umiejętności proaktywnego podejścia do sprzedaży;
● Wypracowanie najlepszych dla naszego produktu technik prezentacji oferty handlowej;
● Zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu ofensywnych technik sprzedaży;
● Zdobycie umiejętności praktycznych w zakresie sprzedaży i obrony ceny.
Program:
1. Nieprzygotowanie do sukcesu, to przygotowanie do porażki.
Przygotowanie do sprzedaży:
● Określenie żelaznych zasad w przygotowaniu do sprzedaży;
● Określenie dotychczasowych nawyków przygotowujących do sprzedaży;
● Wytypowanie dotychczasowych dobrych praktyk w przygotowaniu.
2. Twoi klienci – Twoją wizytówką:
● Określenie zachowań klientów;
● Określenie Typów klientów;
● Wypracowanie narzędzi sposobów jak sobie radzić z każdym typem klienta;
● Zdefiniowanie systemów reprezentacji w typologii klienta.
3. Pierwsze wrażenie siłą dobrego zakończenia:
● Określenie magii pierwszego wrażenia;
● Określenie elementów wpływających na pierwsze wrażenie;
● Nabycie umiejętności wywierania i rozpoznawania pierwszego wrażenia.
4. Rozmowa telefoniczna początkiem budowania dobrego spotkania z klientem:
● Określenie struktury rozmowy telefonicznej;
● Wypracowanie sposobów skutecznej komunikacji przez telefon;
● Nabycie umiejętności osiągania celu w rozmowie telefonicznej.
5. Siła pytań w badaniu potrzeb i kierowaniu rozmową. Kto pyta, ten rządzi:
● Określenie strategii zadawania pytań;
● Wypracowanie warsztatu pytań, które kierują rozmową;
● Określenie innych metod badania potrzeb, które pomagają sprzedaży wiązanej i uzupełniającej;
● Określenie poziomów potrzeb klienta.
6. Aktor, lekarz, czy prezenter oferty:
● Określenie schematu robienia prezentacji;
● Wypracowanie dobrych praktyk prezentera;
● Wyznaczenie korzyści racjonalnych i irracjonalnych;
● Nabycie umiejętności sprzedaży przez korzyści.
7. Lubi, ufa, kupuje. Sztuka perswazji i wywierania wpływu:
● Określenie magii pierwszego wrażenia;
● Określanie trafnych argumentów;
● Określenie kierunków perswazyjnych;
● Poznanie technik wywierania wpływu;
● Nabycie praktycznej umiejętności sprzedaży ceny.
Metody:
Wykład – konsultacje, case studiem, praca na autorskich arkuszach ćwiczeń, praca w grupach/parach, burza mózgów, dyskusja, dyskusja moderowana.
Trener:
Marketerka, pr-owiec, trener, doradca. Absolwentka filologii polskiej. Zajmuję się szeroko pojętą komunikacją marketingową oraz PR. Kreowała wizerunek wielu firm, organizacji. Specjalizuje się w szkoleniach i doradztwie dla segmentu dóbr luksusowych oraz branży medycznej/farmacji. Od 10 lat zajmuję się marketingiem i sprzedażą. Od 2007 roku prowadzi szkolenia ze sprzedaży, marketingu, social media i public relations. Szkolenia są prowadzone w sposób warsztatowy, dzięki czemu, uczestnicy mają okazję wykorzystać nowo nabytą wiedzę w praktyce. Specjalizuje się w szkoleniach i doradztwie w zakresie marketingu i sprzedaży produktów i usług. Prowadzi szkolenia zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Często jest także zapraszana do komentowania bieżących tematów z obszaru marketingu. Szkolenia z zakresu public relations, media relations i social media przeprowadziła m.in. dla: Ministerstwa Obrony Narodowej; Agencji Mienia Wojskowego; PKP PLK; Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego; Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego; Szpitala Miejskiego w Słupsku; Uniwersytetu Medycznego w Katowicach; Uniwersytetu Marii-Curie Skłodowskiej (wydział Marketingu i Zarządzania).
Czas trwania szkolenia: 8 godzin dydaktycznych.
Miejsce: do ustalenia.
Termin: do ustalenia.
Koszt: do ustalenia.