Adresaci:
PR manager, marketing manager, specjalista ds. komunikacji, osoby pełniące powyższe funkcje w organizacji, pracownicy administracji publicznej zajmujący się komunikacją z mediami.

 

 

Cele i oczekiwane rezultaty:
Szkolenie Media relations to zajęcia, na których uczestnicy będą mogli nauczyć się w jaki sposób dobierać właściwe media do poszczególnych działań public relations, oraz jak tworzyć właściwe relacje z mediami Poznają rodzaje tekstów jakie powinny być tworzone na użytek mediów i będą mogli przećwiczyć ich pisanie w praktyce.

 

 

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
●   Nauczą się kreować newsy;
●   Zdobędą wiedzę na temat znaczenia media relations dla organizacji;
●   Nauczą się tworzyć interesujące teksty na użytek mediów;
●   Zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie kontaktów z mediami;
● Nauczą się dopasowywać poszczególne typy materiałów prasowych do typu mediów oraz okoliczności;
●   Poznają przyczyny odrzucenia tekstów przez media;
●   Nauczą się tworzyć ciekawe i intrygujące tytuły dla swoich tekstów;
●   Poznają zasady przygotowania się na kryzysy oraz zapobieganie im;
●   Stworzą strukturę media planu dla swoich organizacji.

 

 

Program:
I. Poznaj media.
1. Komunikacja to dialog.
2. Odpowiedź na pytanie dlaczego do tej pory nie zbudowałeś wartościowych relacji z mediami.
3. Wartościowe relacje z mediami jako istotny element budowania wizerunku firmy.
4. Przegląd mediów – gdzie chcesz być widoczny.
5. Opracowanie strategii komunikacji z mediami – warsztaty.
6. Media plan – czym jest, jak tworzyć?
7. Potrzeby i oczekiwania mediów.
8. Dziennikarz też człowiek, czyli poznaj swoją „publiczność”.
9. Budowanie bazy dziennikarzy – jak się za to zabrać?
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, case study, praca w grupach, praca na autorskich arkuszach „media plan”, warsztaty na autorskich arkuszach „planowanie strategii i komunikacji z mediami”.

II. Formy kontaktu z mediami.
10. Jak wykreować newsa? Czyli sposób na publikację materiałów prasowych.
11. Przyczyny odrzucenia materiałów.
12.Pisemne formy komunikacji z mediami:
●   Misja firmy, informacja prasowa, background release, oświadczenie.
13. Warsztat tworzenia omówionych rodzajów wypowiedzi pisemnych na użytek mediów:
●  Informacja prasowa (jak tworzyć, kreacja intrygujących tytułów oraz chwytliwych leadów, właściwa konstrukcja treści);
●  Misja firmy – typowe błędy oraz warsztaty tworzenia misji.
Metody:
Ćwiczenie – „wykreuj newsa”, dyskusja, burza mózgów, case study – przykłady poszczególnych form komunikacji oraz przykłady złych i dobrych informacji prasowych, praca w grupach, ćwiczenia na tworzenie tytułów oraz leadów, warsztaty pisania na autorskich arkuszach „odwrócona piramida”.
III. Kontakty i spotkania z mediami – odczarowanie mitu.
14. Kreowanie ekspertów, czyli jak sprawić, by media same prosiły o opinię, wypowiedzi, komentarze. Elementy personal brandingu.
15. Wypowiedzi publiczne:
● Język mediów;
● Rodzaje wystąpień medialnych, charakterystyka;
● Konstruowanie szybkich wypowiedzi dla mediów;
● Trudne sytuacje podczas wystąpień.
16. E-PR – kontakty i zarządzanie współpracą z mediami internetowymi (w tym z blogerami, vlogerami – jak dobrać najbardziej odpowiednich, ustalanie budżetu, rozpoczęcie współpracy).
●  Strona www jako podstawowe źródło informacji o firmie (wirtualne biuro prasowe, newsy itd.
– kiedy zamieszczać, w jakiej formie itd.).
17. Organizacja spotkań dla przedstawicieli mediów:
●   Konferencja prasowa, briefingi, spotkania, imprezy;
●   Press pack;
●   Co zrobić, by media pojawiły się na imprezie?
18. Patronaty medialne – po co, jak je uzyskać, od jakich mediów?
Metody: Ćwiczenie – „język mediów”, dyskusja, burza mózgów, case study, praca w grupach, warsztat – „jaki jest mój personal brand”,  warsztaty planowania konferencji prasowej na autorskich arkuszach.

IV. Zarządzanie kryzysowe
19. Zarządzanie sytuacja kryzysową
●   Książka kryzysowa – czym jest, jaką ma strukturę, kiedy tworzyć
●   Kryzysy wizerunkowe w internecie – narzędzia i metody
Metody: Dyskusja, burza mózgów, case study – przykłady dobrze i źle zarządzanych kryzysów, praca w grupach, warsztaty tworzenia struktury książki kryzysowej na autorskich arkuszach.

 

Trener:
Marketerka, pr-owiec, trener, doradca. Absolwentka filologii polskiej. Zajmuję się szeroko pojętą komunikacją  marketingową oraz PR. Kreowała wizerunek wielu firm, organizacji. Specjalizuje się  w szkoleniach i doradztwie dla segmentu dóbr luksusowych oraz branży medycznej/farmacji.
Od 10 lat zajmuję się marketingiem i sprzedażą. Od 2007 roku prowadzi szkolenia ze sprzedaży, marketingu, social media i public relations. Szkolenia są prowadzone w sposób warsztatowy, dzięki czemu, uczestnicy mają okazję wykorzystać nowo nabytą wiedzę w praktyce. Specjalizuje sięw szkoleniach i doradztwie w zakresie marketingu i sprzedaży produktów i usług. Prowadzi szkolenia zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Szkolenia z zakresu public relations, media relations i social media przeprowadziła m.in. dla: Ministerstwa Obrony Narodowej; Agencji Mienia Wojskowego; PKP PLK; Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego; Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego; Szpitala Miejskiego w Słupsku; Uniwersytetu Medycznego w Katowicach; Uniwersytetu Marii-Curie Skłodowskiej (wydział Marketingu i Zarządzania).

 

Czas trwania szkolenia: 8 lub 16 godzin dydaktycznych.

 

Miejsce: do ustalenia.

 

Termin: do ustalenia.

 

Koszt: do ustalenia.